J.C. Rags gaat voor goede arbeidsomstandigheden
Amsterdam, 18 maart 2010 – De Schone Kleren Campagne feliciteert J.C. Rags. Het populaire denimmerk is deelnemer geworden van de Fair Wear Foundation. Bij dit initiatief werken NGO’s, kledingmerken en vakbonden samen om de situatie van de mensen die onze kleren maken structureel te verbeteren. Marieke Eyskoot van de Schone Kleren Campagne: “J.C. Rags zet een belangrijke stap richting schone kleren, en laat zien hoe centraal goede arbeidsomstandigheden tegenwoordig staan in de modewereld. Hopelijk inspireert dit andere Nederlandse merken!”
De Schone Kleren Campagne publiceerde in september vorig jaar onderzoek naar de lonen van vrouwen die in Bangladesh en India kleding maken voor Nederlandse bedrijven. J.C. Rags kwam in deze resultaten ook naar voren. Het merk gaf toen in gesprekken met de Schone Kleren Campagne aan deelnemer te willen worden van de Fair Wear Foundation. De SKC ziet het deelnemerschap van bedrijven aan een dergelijk Multi Stakeholder Initiatief als een belangrijke manier om arbeidsomstandigheden structureel te verbeteren.
De Schone Kleren Campagne werkt sinds 1989 aan betere arbeidsomstandigheden in de wereldwijde kledingindustrie. Het is een platformorganisatie waarbij o.a. de FNV, de Landelijke India Werkgroep, Oxfam Novib, Stichting Max Havelaar, SOMO en de Filippijnengroep Nederland zijn aangesloten. De Schone Kleren Campagne is onderdeel van de Clean Clothes Campaign, die actief is in 13 Europese landen en een netwerk van 300 organisaties wereldwijd coördineert. Zie voor meer informatie http://www.schonekleren.nl.
Bron: OneWorld
Partners
Related news
-
Pauline OvereemGeplaatst in categorie:PublicatiePauline Overeem
-
Rechtbank tikt ministerie van Financiën op de vingers in zaak katoenimport uit XinjiangGeplaatst in categorie:NieuwsLydia de LeeuwGepubliceerd op:
-
Europese bedrijven zwijgen over arbeidsrechtenkwesties in leerlooierijen in BangladeshGeplaatst in categorie:NieuwsMartje TheuwsGepubliceerd op: