![](https://www.somo.nl/nl/wp-content/uploads/sites/2/2017/10/building-804526_1280.jpg)
HR Professional 28 tot 36 uur
![](https://www.somo.nl/nl/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/44A6376Jonathanvk2SOMOvierkant@MarjoryHaringa-LR-1-100x100.jpg?image-crop-positioner-ts=1711372251)
![](https://www.somo.nl/nl/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/44A6727Roelof3-SOMO-vk-@MarjoryHaringa-LR-100x100.jpg?image-crop-positioner-ts=1711376582)
Ben jij proactief, hands-on en zoek je voor komend jaar nog een uitdaging? Wij zoeken tijdelijk capaciteit op HR, dat mag zowel freelance als in dienstverband. Kom jij ervoor zorgen dat onze HR-afdeling vanaf november 2024 tot en met november 2025 soepel blijft draaien?
Over SOMO
SOMO is een internationaal georiënteerde NGO (stichting) die actiegericht onderzoek uitvoert en zo de invloed en macht van multinationals aan het licht brengt. Samen met honderden organisaties wereldwijd zorgen we ervoor dat onze kennis terechtkomt waar die het verschil maakt: in fabrieken, bestuurskamers, sloppenwijken, of rechtszalen, bij maatschappelijke organisaties en politici.
In de afgelopen jaren is SOMO gegroeid van een kleinschalige organisatie tot een professionele club van zo’n 50 gedreven medewerkers, die vanuit ons kantoor in Amsterdam bijdragen aan een rechtvaardige, sociale en duurzame wereld. De komende tijd willen we onze missie versterken om zo onze impact in de wereld te vergroten.
De cultuur binnen SOMO is open en informeel. Medewerkers zijn betrokken, gepassioneerd en gericht op samenwerking. We zijn ambitieus, kritisch en streven naar een eerlijke en rechtvaardige wereld, met een gemoedelijke sfeer.
De functie
Bij SOMO doe je HR niet alleen. Je maakt deel uit van het support team, inclusief IT, finance, facilitair en HR, dat wordt aangestuurd door de Manager Finance & Operations. Je werkt nauw samen met teamleiders en fungeert als aanspreekpunt voor HR-zaken binnen de hele organisatie. Je bent een echte spin in het web.
Je bent primair verantwoordelijk voor operationele HR-werkzaamheden, zoals het opstellen van contracten, registreren van verzuim en overige zaken gerelateerd aan de personeelsadministratie. Ook adviseer je bij werving en selectie, voer je exitgesprekken en begeleid je collega’s tijdens hun employee journey, zoals bij zwangerschap. Daarnaast zul je waar mogelijk betrokken worden bij meer strategische HR vraagstukken.
Wat we van jou vragen
Omdat het een tijdelijke functie betreft, is het belangrijk dat je snel zelfstandig aan de slag kunt. Volgens ons heb je daarvoor nodig:
- Enkele jaren werkervaring
- Een proactieve en oplossingsgerichte houding
- Goede digitale vaardigheden. Je kan nieuwe systemen je snel eigen maken.
- Integriteit en betrouwbaarheid
- Zelfstandigheid en probleemoplossend vermogen.
- Administratief sterk met aandacht voor details
- Vloeiend in Nederlands en Engels, zowel in woord als geschrift (onze business language is Engels)
- Kennnis van HR wet- en regelgeving, hoe meer hoe beter.
Wat bieden we jou?
- Een afwisselende baan in een mooie omgeving met een écht relaxte sfeer.
- Een brede functie bij een organisatie die de wereld verbetert.
- Uitstekend salaris tussen €4.304 en €5.138 (o.b.v. 40 uur).
- € 250 voor het inrichten van je thuiswerkplek (thuiswerken is mogelijk).
- Maandelijkse toelage van € 60 voor eventuele onkosten (o.b.v. 40 uur).
- 25 vakantiedagen, betaalde feestdagen en 8% vakantiegeld.
- Uitstekende pensioenregeling: 2/3 betaald door ons, 1/3 door jou.
- Mogelijkheid om je uren flexibel in te delen over de week.
- Kantoor op 10 minuten fietsen van Amsterdam Centraal.
Als je liever als freelancer werkt vertalen we deze voorwaarden naar een uurtarief.
Interesse?
We willen je zo snel mogelijk ontmoeten, dus twijfel niet en stuur je sollicitatie of vragen per e-mail naar: Jobs@somo.nl. We voeren op continue basis gesprekken totdat de perfecte match is gemaakt
SOMO gelooft in de kracht en noodzaak van een diverse en inclusieve organisatie. Een diversiteitsgerichte blik is daarom een pré. We streven naar diversiteit en een vertegenwoordiging van mensen met verschillende achtergronden in onze organisatie. Acquisitie naar aanleiding van onze vacature wordt niet op prijs gesteld.
![](https://www.somo.nl/nl/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/44A6376Jonathanvk2SOMOvierkant@MarjoryHaringa-LR-1-100x100.jpg?image-crop-positioner-ts=1711372251)
![](https://www.somo.nl/nl/wp-content/uploads/sites/2/2023/08/44A6727Roelof3-SOMO-vk-@MarjoryHaringa-LR-100x100.jpg?image-crop-positioner-ts=1711376582)